sobota, 25 stycznia 2014

bez ograniczeń

"Ludzie utwierdzają się w przekonaniu, że środowisko ich ogranicza i znajdują dowody na poparcie tego przeświadczenia. Czują się coraz bardziej pozbawieni kontroli, nie odpowiadające za własne życie i przeznaczenie ofiary. Winą za własną sytuację obarczają siły zewnętrzne - innych ludzi, okoliczności, nawet gwiazdy"...

... W moim własnym odczuciu jest to pozbawianie siebie wolności, odbieranie sobie kontroli nad życiem i dniem dzisiejszym. Tak samo z formułowaniem zdań. Nie mam czasu, Nie mam pieniędzy, Nie mam możliwości, itp., jednak przecież posiadamy to wszystko, w mniejszej lub większej ilości na chwilę obecną, a w niedługim czasie możemy mieć to w jeszcze większej mierze. Mówię zatem Zrobię to, Zmieniam to, nie określam czasu ale czynność.

2 komentarze:

  1. Czekam bardzo, kiedy napiszesz CO zmieniasz, i CO ROBISZ by zmienić.
    Jutta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede wszystkim pracuję nad tym co mnie ogranicza, czyli nad własymi słabościami, wadami. Wadami określam to, co przeszkadza mi we własnym zachowaniu, a nie to, co potrafi ktoś mi wytknąć, bowiem to jego subiektywna ocena mojej cechy. Zmieniam świadomie to, co ogranicza moją własną wolność, wolność mojej osobowości (:

    A Ty Jutto, co takiego w sobie zmieniasz?

    OdpowiedzUsuń