sobota, 11 stycznia 2014

Droga Polegania Na Sobie

   "Nie powinniśmy poddawać się okolicznościom życua i manipulacjom ze strony tych, którzy dostrzegają ignorowane przez nas słabości i nawyki. Przeciwnie - możemy wykorzystać te cechy naszego charakteru i panować nad naszym własnym życiem. Droga Polegania Na Sobie rozpoczyna się od akceptacji samego siebie i tego, na co nas stać i co jest dla nas najlepsze".
                                                                                                B. Hoff "Tao Kubusia Puchatka"


I nie chodzi tu o folgowanie swoim słabościom "bo cóż na to poradzę, że taka jestem", ale o uświadomienie sobie własnych wad i dostrzeżenie otoczenia w jakim się nasze wady ujawniają. Jeśli jest nam z nimi źle, a skoro nazywamy je "naszą wadą", to zapewne tak jest, możemy zmienić się. Tak na prawdę jesteśmy sobą, jeśli żadna z naszych cech nam nie wadzi. Także w tym momencie można zacząć się kontrolować, unikać ulegania słabościom i z biegiem czasu, gdy wejdzie nam to w nawyk, po prostu dane minusy naszej osobowości przestaną istnieć, gdyż zostaną wyeliminowane z naszego życia.
Rozpoczęłam świadome życie.

3 komentarze:

  1. Bardzo mocno Ci tego życzę !! Nie jesteś sama,właśnie ja również taką pracę rozpoczęłam
    tuż przed świętami. I nie jest łatwo, wierz mi. Nie jest też nigdy za późno, to odmieni całe twoje życie i nic już nie będzie tak samo. Ale warto!! Gratulacje!!!

    Jutta_42

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co najpiękniejsze w tej całej zmianie to, że od razu czuję się lżej, lepiej, wygodniej i nawet jak zdarzy mi się "popełnić wadę", to zaraz doprowadzam się do porządku. W swoim szaleńczym tępie staram się odnaleźć spokój, więc w rozmowie nie popędzam własnym odpowiedzi, żeby już więcej nie klepać się w czoło. Świadomość własnych działań przede wszystkim!
      Tobie Jutto też gratuluję i trzymam kciuki! (:

      Usuń
    2. Widzę, że jesteśmy na podobnym etapie i chyba ...podobnym maratonie...bo ja pędzę jak torpeda !Zatrzymanie się, poprzyglądanie się swoim emojom służy przede wszystkim temu ... by ...pędzić dalej DO PRZODU.Mam bardzo mało czasu, zaledwie jeszcze tydzień przed ogromną batalią i dlatego chcę do tego czasu być silna w swojej PRAWDZIE oraz rozwinąć na tyle samorozwój, by się nie poddać.
      Będę śledziła z dużym zainteresowaniem Twój maraton :)
      Jutta_42

      Usuń